Monday, March 11, 2013

Memulau Mutiara Day 3 & 4

Tarikh Kejadian : 28/02/2013


Assalamualaikum.
Berkurunnn (beru sminggu) tertunggak nak update citer Penang.
Last2, citer lain yg kuar dulu.
Bukan apa..rasa macam takde pengisian sangat.
Tapi pas pk2, update je la.
 
Ok then.. lets start.
Pepagi dah setel bersiap, cam biasa la posing2 depan cermin dulu.
Quek..quek..quek..
 
Pastu kuar makan.
Sedap byk ok itu puding roti.
Setiap hari ada maka dah tahap WAJIB untuk setiap hari makan. Nyummm!
Puding roti ni saya ada post kat Instagram dan berjaya menjeleskan ramai umat manusia. Kui3x..
 
Arini dikira hari last worksyop kat Penang ni.
Sesambil ber worksyop, kat belakang tabir mmg la bz ngan keje2 lain. Ada nak kene testing la bagai.
So, lunch hour harini x kuar mkn pon sbb ada wat keje(huhu..nasib baik breakfast dah mkn byk + ada balance bihun breakfast).
 
Petang pas abis sesi, sepatutnya saya kene stay untuk buat month end.
Tapi, dah jam 6 petang blom lg setel locked user so month end takbleh nak start(x terlalu teknikal kan? hehe).
Opis dah sunyi. So, manager saya nak kene beransur jugak sebab dier tak sihat.
Maka, disebabkan kerisauan tinggal saya sorang2 kat opis yang tadek org, manager saya call teammate mintak buat month end sorang2 untuk bulan ni.
Kemudian, saya dibenarkan pulang. Hehehe..
 
Xde la lepas tgn bodo je.
Dah sampai hotel, cpt2 masuk VPN kunun nak tolong apa yang patut.
Tapi teammate cakap xpe..semua ok.
Alhamdulillah.
 
Dinner, mkn roti lagi dan coco crunch dan honeystar.
Ada member tegur "Apa datang Penang x kuar mkn2".
Tingin nak mkn mcm2 tp mlm2 kuar naik cab sorang2 dengan x kenal jalan nye..mau kene culik kang. So, dediam je la kat hotel.
Nanti bebila dtg Penang bukan atas urusan keje, saya terjah tempat2 mkn ok!
Dah ada member offer nak bg suggestion dah ni :)

Esoknya, dah kene bersiap2 bangun  kemas2, pegi breakfast then check-out.
Seblom tu, amik pemandangan daripada bilik ckit.
Actually kalo bangunan putih tu x halang, dah bleh direct nampak laut(dan bleh tgk org bersidai tepi swimming pool gak..kui3x).
 
 Bye2 Penang..
 Ahaha..disebabkan amik gambar depan cermin jadi tulisan pon dah jadi tonggang-terbalik :p

Puding roti lagiii...
 
 Untuk ke airport, amik cab kat depan hotel je.
Harga, RM42.

Sengaja gerak awal ke airport sbb x biasa ngan airport Penang.
Kalo last minute sorang2 kang menggelupur nak cari tempat masuk kat mana kang.

Saya suke bila lorong dah di sort siap2 ikut seat. So, tadek la bercelaru.

Sesampainya di KLIA, saya amik KLIA Express lagi yang berharga RM35.
Then sampai KL Sentral, dijemput Encik Suami dan drop saya di rumah(nasib baik la rumah & opis x jauh sgt dari KL Sentral).

Masuk2 umah je ada seprais lagi.
Ahahaha.. Sejak bile ada frame ni? Kui3x..
Rajin Encik pilih dan print gambar time saya xde ek.. I like!
Sekian..tata!

2 comments: