Friday, February 8, 2013

Bandung 2012 - Part 3

Tarikh Kejadian : 23/12/2013


Assalamualaikum.
Harini saya tak sihat (flu+batuk+headache), maka dapat MC.
According to doctor, saya jangkit Smarties. Hahaha..
Sebab saya citer time main ngan kucing, dier banyak kali bersin ke arah saya.
So, saya tak dibenarkan main2 ngan Smarties sehingga saya btol2 sihat. Kalau tak, sakit saya akan makin worst.
Kesian Smarties (doktor cakap i punye ubat selsema bleh campur dlm air dan bagi Smarties minum sama..wow!).
Nasib baik juga, klinik panel ada kat dalam taman ni je(seblom ni xde).

Seblom makan ubat2 yg macam2, kene makan dulu.
Pas kuar klinik, ujan lebat so cam leceh nak redah cari kedai makan.
So, balik masak je la :p
Sayur air+terung celup telur+sotong halia scramble egg.
Buah tu saja poyo, pencuci mulut pas mkn nanti :p
Gedix je letak dlm bekas plastik. Malas nak cuci pinggan byk2. Aci x?

Now dah abis makan dan makan ubat, bleh sambung update blog.
Jom2!

Hari ketiga@last kat Bandung, kami bangun awal.
Breakfast, then checkout then ke Tangkuban Perahu!
Lihat le hasil tangkapan kami hari 1 & hari 2. Kui3x.

Oh ya, rupanya berlaku masalah komunikasi antara saya dan Pak Itak pasal helmet.
Helmet mmg dier tatau apebende. Bila saya describe topi yang pakai untuk naik motor dipikirnya topi biasa je.
Pas tanya2 balik dan tunjuk kat penunggang motor yg sdg pakai helmet, akhirnya dier cakap 'oo..hellemm'.
Adoii, hari last baru btol.

OTW ke Tangkuban ada banyak kedai helem kata Pak Itak.
Malangnya kitorg gerak awal sgt utk elak jem so kedai2 tak bukak lagi.
Jom layan gambar Tangkuban Perahu. Ini tempat gunung berapi.

Kat sini kan, ada jual buah stoberi dan bluberi manis giler macam celup gula.
Siyes!

Next, pegi lunch kat Kampung Daun.
Sgt best tempat ni, highly recommended!

Konsep makan kat sini, kene regist amik nombor dulu. Then diorg akan announce nombor pondok mana kite dapat untuk makan.
Contoh pondok dier adalah mcm gambar kat bawah.
Syarat, sila dtg awal.
Kalo x, mmg bejanggut tunggu giliran.

Sangat selesa..sangatttt.
Siap ada bantal. Sempat gak la telelap jap. Kikiki.

Makanan kami:

Time otw balik, singgah beli helem :)
Saya beli helmet ini.
Ahahaha, tipu je. Saya beli yang bawah ni la (1 for me, another 1 for my Encik Suami).
Tq Pak Itam sebab tolong nego harga.

Next, kami ke Toko Tiga(tempat jual jeans).
Cam femes je tempat ni so saya agak besemangat la nak shop kat situ.
Skali, time sampai sana, pusing2 x sampai 15 minit tros keluar.
Personally, cam x syok ah g situ.
Not worth redah jem ngan ujan segala bagai.

Last destination, kami singgah Kartika Sari (bli brownies & kek lapis).

Setel shopping & mkn petang kat food court Kartika Sari, kami mintak Pak Itak bawa ke airport.
TQ banyak2 Pak Itak sebab bawa kami jalan2 ke sana.
Servis Pak Itak ni sangat bagus dan tak amik kesempatan pon.
Certain supir, saya dgr siap bengang2 kalo tak beli brg kat kedai dier suggest.

Flight kami patutnya kol 7:30pm. Bila sampai airport, kami dapat tahu Air Asia mendelaykan diri sehingga kol 9pm.
What??? Lama giler delay.
Pas dapat tahu tu, kami bertenggek2 je la kat depan kaunter check-in bagasi sebab leceh gile nak jalan. 
Tgk la berapa troli untuk isi brg2 kami saja  :p

Tak berapa lama kami bertenggek kat depan tu, datang la sorang staf Air Asia tanya kami ni terlibat dengan flight delay ke?
Pastu dier tanya, nak tak naik flight awal sebab diorg nak penuhkan flight.
Of cozzzz nak!
So staf tu arrange kan kami punye boarding pass & bagasi.
Cepat2 kami pegi bayar airport tax (dalam 75000 rupiah). Rezeki2 :)

Kesimpulannya, kami dapat naik flight kol 7pm(which is flight tu sebenarnya delay dari kol 3 lebih. Kesian org2 yang menunggu lama).
Kami pulak, sedap2 tros masuk flight dan dapat hot seat!
Muahaha, rezeki lg :)

Sampai di KL, dah setel amik brg2 bagasi, dengan senang hati kami tolak troli sorang satu nak kuar.
Time tu around kol 10pm.
Tetiba saya kene panggil ngan 2 brader ber uniform. Orang kastam kot.
Rupenye helmet saya tak lepas sbb helmet luar xde cop SIRIM.
Cisss, mmg sah2 kantoi sbb kotak pon dah tulis BMC Helmet.
Pas setelkan hal helmet, lepas gak la kuar dari airport. Huhuhu..

TQ kepada Encik Suami sebab tolong hantar dan jemput dari airport :)
Abis dah citer Bandung. Tata!

2 comments:

  1. cun la helem tu.hehhehe.brapa rm dpt after pak itam nego?n mcm mana boleh buat bg lepas kat kastam

    ReplyDelete
  2. helem tu kalo convert duit kite bleh dpt dlm less than rm55. camana bleh lepas kastam? haaa..pakai ilmu pengasih :)

    ReplyDelete