Wednesday, February 10, 2016

Mari Menerjah Kedai Costume

Uolls..
Opis ada buat dinner pastu siap letak tema bagai pulak tak?
Eh..mana nak cari costume kasi ikut tema?
Kalau selamba katak je pakai baju biasa macam tak sporting pulak ye dak?

Haa..meh2 sini jenguk.
Aritu opis aku buat dinner tema2 jugak.
Diorang ni bagus. Dah tau digalakkan untuk tak pakai baju biasa, diorang tempek siap2 antara kedai2 costume untuk korang belek dan pilih “bukan baju biasa” yang korang bleh pakai.
Ni di antara senarai yang diberi.
Dapat?

Dalam bebanyak kat atas tu, aku pegi Costumes Empire.
So aku bleh la share serba sikit camana nak cari kedai tu.

Kedai ni kat dalam Wisma Central.
Kalau takde idea Wisma Central ni kat mana.. senang je Acik..
Dier tetengah antara KLCC dengan kedai Pelita yang femes tu.
Bangunan nye ala2 old school gitu (bukan bangunan skolah ye..)

Kalau malas bawak keter, naik la LRT benti KLCC.
Dari KLCC tu kuar entrance yang ngadap jalan besar berhadapan dengan Avenue K.
Senang citer, daripada floow KLCC bawah skali tu, naik eskulator yang dekat2 kedai Chocolate Boutique & Juicework, sampai atas, kuar lah ikut pintu terdekat dengan eskulator.
Lepas dah keluar dari bangunan KLCC, pegi kanan. Nanti ada jumpe 1 bangunan seblah KLCC.

Kat dalam bangunan tu pulak, cari lif. Kalau nak eksesais naik tangga pun buleh tapi bleh tahan tinggi jugak nak kene panjat. Nescaya sado lah peha ko nanti. Hahaha..
Lif ada kat belah kiri ala2 tersorok ckit so mata kene liar. Hoho..
Nak senang, dari pintu utama, jalan straight sampai jumpe blocking (ada tangga rasanya), then pegi kiri nanti nampak ada kedai2 makan pastu ada lif.
Tekan tingkat 7.
Lepas kuar dari lif, pegi kanan.
Dari jauh dah bleh nampak signboard kedai ni.

Ni ada skeping dua gambar dalam kedai yang aku sempat snap rushing2.
Tak snap beria sebab aku bukan dibayar untuk promote kedai tu. Muahaha..
Saje nak share info dengan korang je.
Ada memacam costume korang bleh ushar. Bleh sewa aksesories jugak kalo rasa nak tambah2 kasi meriah.
Untuk keterangan lanjut, bleh google Costumes Empire punye website dan IG.

Tema dinner opis aku adalah Superhero & Fairy Tales.
Dah bosan jadi baik, aku pilih jadi dark witch.
Ni costume yang aku sewa.

Costume ni pakej dier adalah aku dapat baju itam bejurai2 tu, topi, tight kaler itam, sarung tangan.
Daripada gambar aku kat atas tu, baju jurai2 dari Costumes Empire.
Seluar aku pakai slack itam sendiri sebab tight untuk baju ni ketat sangat. Hehehe..
Sarung tangan pun aku pakai sendiri punye sebab rasa cam lagi best sarung tangan aku yang bulu2 ni, lagi nampak jahat. Yang diorang provide tadek bulu dan bleh keluar separuh jari.
Topi pun aku tukar, amik yang stylo skit.
Pakej asal untuk baju ni adalah cenggini..

Harga?
Rm150. Different costume different price.
Kaedahnye..
Kalo dinner nye esok, korang bleh pickup sehari awal then pulangkan sehari lewat dari hari dinner.
Kalau lambat anta, add on sehari lambat RM20.
Oh, jangan lupe bawak extra RM100 untuk deposit. Bila dah pulang baju nanti akan dapat balik duit RM100 tu kalau barang korang sewa xde rosak.

Katekan lah korang nak booking costume tu sminggu awal seblom majlis.
Kot la lambat2 nanti kang kene kebas dek orang ye dak?
Kat kedai ni,dibenarkan booking or "chup".
Tapi bayar la RM50. Nanti kedai tu simpankan untuk korang.
Time datang nak collect seblom majlis nanti, korang bayar la keseluruhan balance untuk baju tu.
Ngerti?

Kalau tak silap, kalau korang duduk luar KL, diorang bleh pos costume mana yang korang nak. Charge nye, kene tanye diorg..hehehe..

K lah, tu je perkongsian untuk kali ni.
Semoga bermanfaat hendaknya :)

No comments:

Post a Comment